Výchovný ústav,
středisko výchovné péče,
střední škola a školní jídelna Černovice
Jirákova 285
394 94 Černovice
Název projektu: EU Peníze školám
Moderní škol Moderní škol
Zpracoval: Mgr. Josef Michálek
28.3.2012
34
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1 – Počáteční vzdělávání
1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách
Cílem projektu je pomocí nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání. Chceme podpořit cíle naší školy a to zejména posílit výuku studentů. Naše škola nabízí různé formy vzdělávání. Kapacita školy je 48 žákyní v těchto oborech vzdělávání: Obor vzdělávání - Šití prádla byl nově otevřen od 1. 9. 2010. Obor dává možnost vyučení ve dvouletém oboru vzdělání a získání výučního listu. Žákyně zvládají základy ručního a strojového šití, šijí záclony, povlečení, dětské oblečení, postupně složitější výrobky - montérky, pánské košile, zástěry, pyžama, halenky.
Učí se pracovat se střihy. Dílny pro odborný výcvik jsou dostatečně technicky vybavené. Obor vzdělání - Sadovnické a květinářské práce je dvouletý, zakončený závěrečnou zkouškou s možností získání výučního listu. Odborný výcvik probíhá na zahradě. Připravuje žákyně v oblasti květinářství, okrasného zahradnictví a zelinářství. Pozornost se věnuje základní vazačské a aranžérské práci, přehledu o zahradnických strojích a zařízeních a osvojení základních pěstitelských technologií a materiálů.
Absolventka je schopna po příslušné praxi vykonávat i náročnější práce hlavně v oblasti okrasného zahradnictví a zelinářství. Obor vzdělání - Provozní služby je nově otevřen od 1. 9. 2011. Žákyním dává možnost vyučení ve dvouletém oboru a získání výučního listu. Absolventky se uplatní při úklidu ve zdravotnických a sociálních zařízeních, kancelářích nebo veřejných prostorách. Rovněž je možné uplatnění při výkonu pomocných prací při přípravě pokrmů, při praní a žehlení prádla, při šití a opravách prádla a bytových doplňků. Dále obor vzdělání - Práce ve stravování je rovněž otevřen od 1. 9. 2011, dvouletý s možností získání výučního listu. Absolventky se uplatní jako pomocné pracovnice ve stravovacích službách, v provozovnách rychlého občerstvení, ve výrobnách, při přípravě studené kuchyně.
Jsou schopny připravovat jednoduché pokrmy včetně příloh, pokrmy vyráběné z polotovarů a teplé nápoje. Zvládnou jednoduchou obsluhu hostů nebo mohou pomáhat v obsluze při bufetovém uspořádání. Obor vzdělání - Praktická škola jednoletá - tomto oboru je důraz kladen na výuku praktických dovedností. Vzdělání je ukončeno závěrečnou zkouškou.
Moderní škola se musí přizpůsobit vzdělávacím trendům v Evropě. Chceme rozvíjet u žáků kompetence, které jsou nezbytné pro život v Evropě v 21. století. Cílem projektu je zkvalitnění vlastní výuky prostřednictvím veškerých činností při využití digitálních technologií. Chceme poskytnout studentům maximální podporu a zcela vyhovující pracovní prostředí, proto pomocí projektu obnovíme IT vybavení školy v návaznosti na nástroj Profil Škola21. Naší prioritou je vést studenty
k všestrannému používání informačních technologií. Klademe si za cíl zkvalitnění vlastní výuky prostřednictvím veškerých činností při využití digitálních technologií. Podporovány jsou takové aktivity, které zvýší dynamiku, originalitu, názornost a interakci mezi učitelem a studentem, a aktivity, které umožňují následné zveřejnění a sdílení s pedagogickou veřejností. V rámci každé šablony budou pedagogickými pracovníky vytvořeny vždy 3 sady vzdělávacích materiálů pro tři tematické oblasti po 20 digitálních učebních materiálech.
Škola si také klade za cíl podpořit přípravu pedagogických pracovníků na hodiny finanční a čtenářské a informační gramotnosti. Tato příprava bude spočívat ve vytváření vzdělávacích materiálů pro aktivní zapojení žáků při výuce. Budou vytvořeny vždy 2 sady vzdělávacích materiálů pro 2 tematické oblasti. Každá sada bude obsahovat 20 nebo 32 vzdělávacích materiálů, které budou následně ověřeny v praxi v rámci běžné výuky.
Jako indikátory úspěšnosti tohoto projektu budou vzdělávací výsledky studentů, výsledky v soutěžích, prezentace školy, spokojenost studentů, pedagogických pracovníků a rodičů.
Cílovými skupinami jsou:
Plán rozdělení a počty členů v jednotlivých skupinách, kteří budou tímto projektem podpořeni, uvádí následující tabulka, která vychází z monitorovacích indikátorů platných pro danou výzvu č. 34 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách.
Tabulka 1 - Počet nově vytvořených/inovovaných produktů
Název indikátoru | Počet |
Počet nově vytvořených/inovovaných produktů | 10 |
Rozvoj informačních technologií výrazně ovlivňuje chování, jednání a vztahy nejen mladé generace, ale celé společnosti.
Projekt EU peníze středním školám počítá s výrazným využitím moderních technologií jako nástroje, který nebude využíván pouze pro rozvoj počítačových dovedností, ale také k výuce běžných předmětů a zavádění inovativních forem a metod výuky.
Tímto projektem chceme zlepšit současnou situaci vybavení naší školy ICT vybavení, které morálně a technicky zaostává. Výsledek hodnocení evaluačního nástroje Profil Škola21 je přílohou projektového záměru a je podkladem pro ICT plán školy. Tento současný stav bude porovnán se stavem na konci projektu a bude přiložen v závěrečné monitorovací zprávě a tím bude provedeno zhodnocení plánovaného pokroku.
Pedagogičtí pracovníci
Žáci středních škol
Klíčové aktivity projektu jsou zvoleny dle závazně definovaných oblastí a aktivit, platných pro danou výzvu č. 34 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách.
Konkrétní rozpis klíčových aktivit je uveden v přiloženém přehledu výstupů.
Harmonogram projektu v tabulce níže je zpracován s přihlédnutím k maximální možné délce trvání projektu 30 měsíců.
V průběhu realizace projektu, lze jeho délku zkrátit, pokud budou naplněny indikátory klíčových aktivit.
Tabulka 3 - Harmonogram projektu
Činnost | Datum |
Zahájení projektu: | 02. 04. 2012 |
1. průběžná monitorovací zpráva (04/12-08/12): | 30. 09. 2012 |
2. průběžná monitorovací zpráva (09/12-01/13): | 28. 02. 2013 |
3. průběžná monitorovací zpráva (02/13-06/13): | 31. 07. 2013 |
4. průběžná monitorovací zpráva (07/13-11/13): | 31. 12. 2013 |
Předpokládané ukončení projektu: | 01. 04. 2014 |
5. průběžná monitorovací zpráva (12/13-03/14): | 30. 04. 2014 |
Závěrečná monitorovací zpráva a závěrečné vyúčtování: | 31. 05. 2014 |
Termíny jednotlivých činností vychází z data zahájení projektu, uvedeného v projektové žádosti, a jsou dány pravidly uveřejněnými v „Příručce pro střední školy - žadatele a příjemce OPVK oblast podpory 1.5...“, kterou vydal ŘO OP VK dne 14. června 2011.
Řízení projektu:
Členové týmu: viz jména pedagogických pracovníků uvedených v přikládaném přehledu výstupů
Úkoly a odpovědnost každého člena týmu v rámci plnění klíčových aktivit projektu dle vybraných šablon jsou uvedeny v příloze č. 1 – Přehled výstupů
Finanční zdroje projektu dle jednotlivých vybraných klíčových aktivit – šablon.
Tabulka 4 - Finanční zdroje dle šablon
Šablona klíčové aktivity | Náklady na jednotku | Celkové náklady | |
I/2 | Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti | 24.693,- | 49.386,- |
III/2 | Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT | 49.158,- | 147.474,- |
III/2 | Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT | 49.158,- | 147.474,- |
VI/2 | Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti | 16.105,- | 32.210,- |
Celkem | 376 544 Kč |
Jednotkové náklady (unit costs) na šablony jsou stanoveny dle „Příručky pro střední školy – žadatele a příjemce OPVK oblast podpory 1.5...“ části II. Šablony klíčových aktivit.